
Fehmarnský tunel medzi Dánskom a Nemeckom bude hotový v roku 2029
Dopravná stavba storočia, aj takto býva v stavebných kruhoch označovaný Fehmarnský tunel. Rozostavaný projekt má za sebou prvé konštrukčné práce. Prvé autá a vlaky ním začnú jazdiť v roku 2029.
Diaľnica a vysokorýchlostná železnica
Cieľom ambiciózneho projektu, ktorý sa začal realizovať vo vodách Fehmarnskej úžiny, je vznik nového dopravného spojenia medzi Dánskom a Nemeckom. Krajiny sa prepoja vďaka niekoľkokilometrovému podmorskému tunelu, ktorý bude viesť z dánskeho ostrova Lolland k nemeckému ostrovu Fehmarn. Tunelom budú premávať automobily aj vlaky. Projekt ráta s výstavbou štvorprúdovej diaľnice a vysokorýchlostnej železnice, ktoré sa vybudujú súčasne v jednom tuneli.
Z Dánska do Nemecka za 7-10 minút
Dostať sa z Dánska do Nemecka cez Fehmarnskú úžinu je možné aj bez tunela. Umožňuje to trajektová doprava, ktorá prepraví pasažierov z jedného ostrova na druhý za 45 až 50 minút. Fehmarnský tunel presun výrazne zrýchli. Platí to v prípade obidvoch druhov dopravy. Autá prejdú cez úžinu za 10 minút. Vlaky premávajúce po vysokorýchlostnej trati to stihnú už za 7 minút. Automobilom to potrvá zhruba o 3 minúty dlhšie kvôli rýchlostnému limitu 110 km/h.
Najdlhší kombinovaný tunel v Európe
Autá a vlaky zdolajú za uvedených 7 až 10 minút takmer 18 kilometrov. Toľko bude merať tunel, ktorý sa po ukončení realizácie stane najdlhším kombinovaným dopravným tunelom v Európe. Na celkové svetové prvenstvo to však nestačí. Dĺžka viac ako 17 kilometrov prinesie Fehmarnskému tunelu v celosvetovom rebríčku „len“ bronzovú priečku. Stane sa tak v roku 2029, 8 rokov po začatí prvých konštrukčných prác, kedy je naplánované ukončenie výstavby a následné uvedenie tunela do prevádzky.
Zdroj: nehnutelnosti.sk
Zdroj foto: Femern A/S – femern.com