
Ako by mal vyzerať dobrý inzerát? Stačí dodržať 5 zásad
Správne vyskladaný inzerát môže výrazne skrátiť čas predaja. Pri jeho tvorbe by ste sa preto mali pridržiavať viacerých zásad. Pozrime sa spolu na to, čo by mal dobrý inzerát obsahovať a čomu by ste sa mali, naopak, vyhnúť.
1. Začnite vecným nadpisom
Každý dobrý inzerát by mal začínať vecným nadpisom. Popri fotografiách je to totiž to prvé, čo potenciálny kupujúci uvidí. Nadpis by mal byť stručný a výstižný. Po jeho prečítaní by mal záujemca hneď vedieť, o aký typ nehnuteľnosti ide.
✔️ Zrekonštruovaný 3-izbový byt v centre Žiliny
❌ Luxusné mestské bývanie s peknou záhradou
➤ TIPY: Vyhnite sa v nadpise zbytočným superlatívom a prívlastkom.
2. Vyplňte čo najviac parametrov
Dajte si záležať a vyplňte v pridávacom formulári čo najviac parametrov a zaujímavých informácií o nehnuteľnosti. Záujemcovia vyhľadávajú ponuky práve cez ne. Ak niektoré chýbajú, váš inzerát sa nemusí zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania, alebo sa k nemu potenciálny kupujúci nedostanú pri hľadaní cez Google. Oberiete sa tým o mnoho zobrazení, a teda aj o možnosť rýchleho predaja.
➤ TIPY: Jedným z najdôležitejších parametrov inzerátu je LOKALITA. Uveďte presnú lokalitu, v ktorej sa nehnuteľnosť nachádza. Zle uvedenú lokalitu, prípadne úmyselne zaradenie ponuky do inej lokality, môžu záujemcovia vnímať ako zavádzanie, čo môže odrádzať od ďalšej komunikácie s vami.
3. Kvalitné fotografie sú základ
O tom, že správne nafotená nehnuteľnosť dokáže predaj výrazne urýchliť, nemožno polemizovať. V ideálnom prípade by ste túto prácu mali zveriť do rúk profesionálov, no s našimi radami to zvládnete aj sami.
Fotiť v dobrej kvalite dnes dokáže takmer každý mobil, ak však máte možnosť využiť zrkadlovku, rozhodne tak urobte. Pokiaľ je to možné, foťte na šírku, tak, aby ste zachytili celú miestnosť. Pri fotení nezabúdajte na dobré osvetlenie. Vyhýbajte sa detailom a rôznym umeleckým filtrom. Veľmi dobrým krokom, ktorý môžete spraviť, je priložiť do fotogalérie pôdorys.
4. Dajte si záležať na popise
Výstižný popis je neoddeliteľnou súčasťou každého dobrého inzerátu. Nemal by byť krátky, ale ani zbytočne dlhý. Vyhnite sa umeleckým opisom prostredia a zbytočným prívlastkom.
- Záujemca chce vecné a konkrétne informácie.
- Popíšte jednotlivé miestnosti a nezabudnite uviesť ich výmeru.
- Priblížte výhody lokality, v ktorej sa nehnuteľnosť nachádza.
V popise by maj záujemca nájsť odpoveď na otázku: "Prečo by som si mal spomedzi všetkých nehnuteľností vybrať práve túto?" Čím viac relevantných informácií uvediete, tým menej zbytočnej komunikácie, po ktorej ku kúpe nedôjde, budete musieť podstúpiť.
Uveďte pravdivé informácie a nič neprikrášľujte. Žiadna nehnuteľnosť nie je dokonalá a je určite lepšie nedostatky priznať, ako ich tajiť. V očiach kupujúceho získate na dôveryhodnosti.
➤ TIPY: Neuvádzajte do popisu kontaktné údaje. Tie sa zobrazujú v samostatnej sekcii pod inzerovanou nehnuteľnosťou.Zadávať ich do popisu je teda zbytočné.
5. Uveďte konkrétnu cenu
Štatistiky ukazujú, že na ponuky, pri ktorých je uvedená cena, ľudia reagujú omnoho viac, než na tie, pri ktorých cena chýba.
➤ TIP: Ak si nie ste istí, ako predať nehnuteľnosť, môžete použiť využiť naše bezplatné poradenstvo. Poskytneme vám pomocnú ruku a pomôžeme celý proces predaja naštartovať.
Zverejnením kvalitného inzerátu sa vaša cesta ešte rozhodne nekončí. Čaká váš množstvo úkonov a zložitých situácií, ktoré budete musieť počas celého procesu absolvovať. Pri náročnejších z nich sa môžete obrátiť na nás a my vám pomôžeme vybrať kvalitného makléra. Stačí, ak nás kontaktujete tu a my sa pokúsime vám nájsť profesionálneho partnera, ktorý vám s celým procesom pomôže.
Zdroj: Nehnuteľnosti.sk