
Chcete predať dom alebo byt čo najlepšie? Stavte na tzv. home staging
Home staging znamená prípravu nehnuteľnosti na predaj. Nielenže pomáha potenciálnym kupcom predstaviť si svoje fungovanie v priestore, ale môže tiež zvýšiť vnímanú hodnotu nehnuteľnosti.
Home staging je dôležitou súčasťou procesu predaja domu, ktorý výrazne ovplyvňuje hodnotu a príťažlivosť nehnuteľnosti. Dodržiavaním kľúčových prvkov home stagingu, vyhýbaním sa bežným chybám a zvažovaním faktorov, ako sú farba, osvetlenie a doplnky, môžete vytvoriť príjemnú a príťažlivú atmosféru, ktorá povedie k rýchlejšiemu predaju a potenciálne vyššej predajnej cene. Aj keď sú s home stagingom spojené určité náklady, výhody, ktoré ním získate z neho robia pre väčšinu predajcov hodnotnú investíciu.
Zdroj: Canva.com
Čo je to home staging
Home staging je proces prípravy nehnuteľnosti na predaj strategickým usporiadaním nábytku, dekorácií a iných predmetov tak, aby sa predviedli tie najlepšie vlastnosti nehnuteľnosti a pomohli vytvoriť príjemnú a útulnú atmosféru. Cieľom home stagingu je zatraktívniť nehnuteľnosť pre potenciálnych kupcov, čo povedie k rýchlejšiemu predaju a potenciálne vyššej predajnej cene.
Home staging je dôležitý, pretože dokáže výrazne ovplyvniť vnímanú hodnotu a príťažlivosť nehnuteľnosti. Keď je nehnuteľnosť správne zinscenovaná, kupujúci si ľahšie predstavia, že budú bývať v danom priestore, čo zvyšuje pravdepodobnosť, že vám dajú dobrú ponuku. Navyše nehnuteľnosti usporiadané a nadizajnované pravidlami home stagingu sa predávajú rýchlejšie ako nehnuteľnosti bez neho, čo predávajúcim ušetrí čas aj peniaze.
Zdroj: Canva.com
Základné prvky home stagingu
Medzi kľúčové prvky home stagingu patrí upratanie, depersonalizácia a vytvorenie príjemnej atmosféry. Upratovanie znamená odstránenie všetkých nepotrebných predmetov z nehnuteľnosti, aby sa vytvoril priestrannejší a otvorenejší pocit. Depersonalizácia je odstránenie akýchkoľvek osobných vecí, ako sú napríklad rodinné fotografie, aby si potenciálni kupci mohli predstaviť sami seba v priestore. Príjemnú atmosféru vytvoríte strategickým usporiadaním nábytku, dekorácií a iných predmetov, aby ste predviedli najlepšie vlastnosti nehnuteľnosti a vytvorili vrelú a láskavú atmosféru.
Zdroj: Canva.com
Ako home staging prebieha
Počas home stagingu nehnuteľnosť navštívi profesionál a posúdi jej aktuálny stav. Odporučí, ako čo najlepšie predviesť nehnuteľnosť a vytvoriť útulné prostredie. Pravdepodobne preskupí nábytok, pridá alebo odstráni dekorácie a urobí množstvo zmien v usporiadaní a dizajne nehnuteľnosti.
Zdroj: Canva.com
5 typov home stagingu
Najčastejšie sa využíva päť typov home stagingu: prázdny, obývaný, čiastočný, modelový a virtuálny.
➤ Prázdny staging predstavuje inscenáciu úplne prázdnej nehnuteľnosti s nábytkom a minimalistickými dekoráciami, aby sa ukázal jej potenciál.
➤ Obývaný staging má za cieľ ukázať dom alebo byt, v ktorom sa práve žije. Čiastočná inscenácia zahŕňa inscenovanie iba určitých častí nehnuteľnosti, napríklad obývačky alebo spálne.
➤ Modelový staging väčšinou využívajú developeri pri predstavovaní rôznych možností dekorácií a zariadenia nových bytov v novostavbách.
➤ Virtuálna inscenácia používa počítačom generované vizualizácie na vytvorenie čo najvernejšej predstavy budúceho bývania.
Zdroj: Canva.com
Rozdiel medzi home stagingom a dekorovaním
Home staging a dekorovanie sa často zamieňajú, ale v skutočnosti sú celkom odlišné. Kým dekorovanie je o osobnom štýle a vkuse, home staging je o vytváraní prostredia, ktoré osloví široké spektrum potenciálnych kupcov. Home staging zahŕňa odosobnenie priestoru a vytvorenie atmosféry, ktorá umožňuje potenciálnym kupcom predstaviť si, že v priestore žijú, zatiaľ čo dekorácia je o personalizácii priestoru, aby vyhovoval preferenciám súčasného majiteľa.
Najčastejším typom home stagingu je obývaný staging. Je to preto, že vo väčšine nehnuteľností ľudia bývajú aj v okamihu, keď ich uvádzajú na trh. Výhodou tohto typu stagingu je, že umožňuje potenciálnym kupcom predstaviť si seba v priestore a zároveň dovoľuje súčasným majiteľom žiť svoj každodenný život.
Zdroj: Canva.com
Tri faktory, na ktoré by ste mali myslieť
Pri home stagingu je potrebné zvážiť tri dôležité faktory: farbu, osvetlenie a dekorácie.
➤ Farba môže výrazne ovplyvniť príťažlivosť nehnuteľnosti, preto je dôležité vybrať farby, ktoré sú neutrálne a príjemné.
➤ Osvetlenie zohráva dôležitú rolu pri vytváraní príjemnej atmosféry, preto by ste mali zabezpečiť, aby bol priestor dobre osvetlený, nie len hlavným svetlom, ale najmä doplnkovým osvetlením.
➤ Dekorácie môžete využiť, aby ste zvýraznili najkrajšie vlastnosti nehnuteľnosti a vytvorili dokonalú atmosféru.
Zdroj: Canva.com
Plusy a mínusy home stagingu
Medzi výhody home stagingu patrí zvýšená vnímaná hodnota nehnuteľnosti, dom alebo byt sa rýchlejšie sa predá a za potenciálne vyššiu predajnú cenu. Nevýhodami home stagingu sú náklady na prenájom profesionálneho stagera/dizajnéra a nepohodlie spojené s dočasným odstránením osobných vecí a nábytku z nehnuteľnosti. Náklady na home staging sa líšia v závislosti od veľkosti nehnuteľnosti, typu vykonávanej inscenácie a umiestnenia nehnuteľnosti.
Chcete bezstarostne predať nehnuteľnosť? Obráťte sa na profesionálov, ktorí vám celý proces uľahčia. Stačí, ak vyplníte formulár a my vám odporučíme realitného makléra presne podľa Vašich predstáv.
Zdroj: nehnutelnosti.sk, canva.com