
Kvalita a pravdivosť informácií v inzeráte je dôvod, prečo ľudia z neho odchádzajú. Nepodceňujte to
Ako sa dá pozdvihnúť kvalita inzercie na Slovensku a aké sú kľúčové informácie, ktoré žiadajú ľudia, keď si chcú kúpiť nehnuteľnosť? Odpovede nielen na tieto otázky zazneli na najväčšom podujatí pre realitných maklérov v tomto roku Nehnuteľnosti v Bratislave.
V článku sa dozviete:
• kde sa kupujúci po prvýkrát stretávajú s obrazom realitného makléra,
• prečo až 50 % záujemcov o nehnuteľnosť nezavolá maklérom ihneď,
• čo ľudí najviac hnevá na inzerátoch až tak, že z nich odchádzajú,
• ako sa dá skvalitniť inzercia na Slovensku a prečo je to dôležité.
Sme prvý kontakt medzi kupujúcim a realitným maklérom
Portál Nehnuteľnosti.sk navštívi mesačne takmer 600 000 unikátnych užívateľov. Ide o obrovské množstvo ľudí, ktorí hľadajú nové bývanie, investičné príležitosti alebo sa chcú inšpirovať samotnými nehnuteľnosťami, ktoré by raz mohli mať.
Ide o prvý kontakt medzi kupujúcim a realitným maklérom. „Ako realitné kancelárie a makléri máte svoje osobné značky a kampane, budujete si svoje vlastné meno, čo je správne robiť a je potrebné to robiť. No používateľ najprv väčšinou príde k nám a vás vidí u nás - na našom portáli,” povedal to šéf produktového a dátového oddelenia United Classifieds Branislav Boďa na najväčšom podujatí pre realitných maklérov v tomto roku s názvom Nehnuteľnosti v Bratislave.
Je totiž nesmierne dôležité využívať všetky možnosti, ktoré realitný portál ponúka k prezentácii inzerátov - či už ide o kvalitné fotografie, virtuálne obhliadky, no najmä podrobné a pravdivé informácie o nehnuteľnosti. „Snažte sa aj vy u nás, čo najlepšie predať svoju vlastnú značku kupujúcemu, lebo práve to môže byť rozdiel medzi tým, či telefón zazvoní alebo nie,” zdôraznil Boďa. Profil realitnej kancelárie a makléra je prispôsobený tomu, aby sa realitní profesionáli mohli, čo najlepšie odprezentovať.
Realitné kancelárie a makléri majú k dispozícii na Nehnuteľnosti.sk svoje profily, ktoré si môžu vyplniť. Zdroj: Nehnuteľnosti.sk
Používatelia si môžu realitné kancelárie a realitných maklérov priamo vyhľadať na spoluprácu pri jednej z najväčších investícii v ich živote. Zdroj: Nehnuteľnosti.sk
Redizajnom webu sme sa pripravili na novú éru s AI
Realitný portál Nehnuteľnosti.sk prešiel kompletným redizajnom a funguje na novej technológii. Dôvodom je rýchlo sa vyvíjajúca sa doba, ktorá využíva prvky umelej inteligencie. „Spravili sme to kvôli tomu, aby sme nezaspali revolúciu AI a aby sme mali k dispozícii nástroje a technický ekosystém, vďaka čomu sa vieme s AI prepojiť v prospech všetkých, ktorí portál využívajú,” vysvetľuje Boďa.
Jedno posunutie tlačidla o 2 centimetre podľa neho môže spôsobiť aj to, že za týždeň zavolá realitným maklérom o 2 500 ľudí viac. Preto je portál neustále testovaný na reálnych používateľoch. „My sme veľmi evolučný portál. To znamená, že sa meníme pomaly, tak aby to nebolo až tak vidno, pretože ľudia nemajú radi zmenu. Dlho sa na ňu adaptujú, a preto to robíme tak, aby to bolo pre našich návštevníkov čo najpríjemnejšie a najprívetivejšie. Aby nehľadali, kam majú vlastne ísť,” vysvetľuje ďalej Boďa.
Zdroj: Nehnuteľnosti.sk
Kvalita inzerátu odrádza ľudí pozrieť si nehnuteľnosť
Kvalitná inzercia nie je len o lepšom dojme. Je to konkurenčná výhoda, ktorá predáva. „Iba 37 % používateľov zavolá na inzerát hneď, ako si ho dočíta. Ďalších 50 % potrebuje viac času. A my týchto užívateľov musíme priniesť naspäť na váš inzerát,” zdôrazňuje expert na portál s tým, že používatelia Nehnuteľnosti.sk poukazujú na jeden najdôležitejší problém, pre ktorý odchádzajú z inzerátu. A tým je kvalita inzercie - najmä detailné a pravdivé informácie o nehnuteľnosti.
Používatelia portálu Nehnuteľnosti.sk v prieskume potvrdili, že najviac ich odrádzajú na inzerátoch nekompletné a nepravdivé informácie, pretože sa nedozvedia údaje, ktoré sú pre nich dôležité k ich rozhodnutiu či nehnuteľnosť chcú kúpiť alebo nie. Zdroj: Nehnuteľnosti.sk
Tieto informácie očakávajú podľa prieskumu používatelia portálu Nehnuteľnosti.sk v inzerátoch na nehnuteľnosť. Zdroj: Nehnuteľnosti.sk
Portál Nehnuteľnosti.sk mal takmer 1,5 milióna dopytov prostredníctvom inzerátov za rok 2024, z toho takmer 600 000 bolo v Bratislavskom kraji. „My nie sme vaši konkurenti. Vy sami medzi sebou ste konkurenti. Môžem vám len odporučiť, aby ste si dali záležať na tom, čo do inzerátu dáte a ako ho napíšete. Bude to vaša konkurenčná výhoda,” odkázal na záver podujatia Nehnuteľnosti v Bratislave realitným maklérom šéf produktového a dátového oddelenia Branislav Boďa. Zároveň vyzval na spoločné pozdvihnutie realitného trhu skvalitňovaním inzercie na Slovensku.