
Billboard nemusí obývať len reklama
V dnešnej dobe je reklama jedným z najdôležitejších zdrojov financií, avšak mnohokrát sme ňou presýtení. Rozčuľujeme sa nad množstvom vizuálneho smogu, ktorého najväčšiu časť tvoria bilboardy. Skupina mladých chalanov dostala skvelý nápad, ktorý zlučuje 3 veľké body súčasnej spoločnosti. Hlboká myšlienka spája architektúru, reklamu a problém ľudí bez domova. A tak vznikol projekt GREGORY.
Projekt GREGORY bije do očí a zároveň je neviditeľný. Je to totiž minimalistický dom, ktorý je vytvorený v priestore medzi obrovskými bilboardmi. Slúži však rovnako dobre ako každý iný dom. Do interiéru sa dostanete schodíkmi, ktoré vyzerajú akoby slúžili skôr pre pracovníkov, ktorí vymieňajú reklamné plagáty.
Priestor je rozdelený do dvoch miestností. Prvá slúži ako kuchyňa a vstupná chodba so schodiskom, pod ktorým sa nachádza úložný priestor. Nad ním je posteľ, na ktorej sa pohodlne vyspia dve osoby.
Druhú časť domu tvorí kúpeľňa s WC, sprchovým kútom a umývadlom umiestnenom na vstavanej skrinke.
Pôdorys:
Projekt v sebe nesie hlbokú myšlienku. Chce priniesť riešenie pre ľudí bez domova, ktorých trápia skutočne existenčné problémy. Práve spojením s obrovskými reklamnými plochami by sa mohol tento problém vyriešiť. Bývanie v bilboarde by potrebovalo len minimálne prevádzkové náklady, ktoré by mohli byť hradené z prenájmu reklamnej plochy. Takto by sa vyriešila otázka ľudí bez domova.
Bilboardový dom je voľne prístupným projektom pre každého. Bol vytvorený ako nezisková, voľne dostupná platforma. Môžete sa zapojiť, vytvárať nové obdoby interiéru a voľne ho šíriť ďalej. Podporíte dobrý nápad, ktorý rieši problémy súčasnej doby.
Zdroj:
Text: Nehnutelnosti.sk, projectgregory.com/sk
Foto: projectgregory.com/sk