Bývanie

Fehmarnský tunel medzi Dánskom a Nemeckom bude hotový v roku 2029

Dopravná stavba storočia, aj takto býva v stavebných kruhoch označovaný Fehmarnský tunel. Rozostavaný projekt má za sebou prvé konštrukčné práce. Prvé autá a vlaky ním začnú jazdiť v roku 2029.


Fehmarnský tunel medzi Dánskom a Nemeckom bude hotový v roku 2029

Fehmarnský tunel medzi Dánskom a Nemeckom bude hotový v roku 2029

Zdroj: Zdroj: Femern A/S – femern.com


Diaľnica a vysokorýchlostná železnica

Cieľom ambiciózneho projektu, ktorý sa začal realizovať vo vodách Fehmarnskej úžiny, je vznik nového dopravného spojenia medzi Dánskom a Nemeckom. Krajiny sa prepoja vďaka niekoľkokilometrovému podmorskému tunelu, ktorý bude viesť z dánskeho ostrova Lolland k nemeckému ostrovu Fehmarn. Tunelom budú premávať automobily aj vlaky. Projekt ráta s výstavbou štvorprúdovej diaľnice a vysokorýchlostnej železnice, ktoré sa vybudujú súčasne v jednom tuneli.Zdroj: Femern A/S – femern.com

Z Dánska do Nemecka za 7-10 minút

Dostať sa z Dánska do Nemecka cez Fehmarnskú úžinu je možné aj bez tunela. Umožňuje to trajektová doprava, ktorá prepraví pasažierov z jedného ostrova na druhý za 45 až 50 minút. Fehmarnský tunel presun výrazne zrýchli. Platí to v prípade obidvoch druhov dopravy. Autá prejdú cez úžinu za 10 minút. Vlaky premávajúce po vysokorýchlostnej trati to stihnú už za 7 minút. Automobilom to potrvá zhruba o 3 minúty dlhšie kvôli rýchlostnému limitu 110 km/h.Zdroj: Femern A/S – femern.com

Najdlhší kombinovaný tunel v Európe

Autá a vlaky zdolajú za uvedených 7 až 10 minút takmer 18 kilometrov. Toľko bude merať tunel, ktorý sa po ukončení realizácie stane najdlhším kombinovaným dopravným tunelom v Európe. Na celkové svetové prvenstvo to však nestačí. Dĺžka viac ako 17 kilometrov prinesie Fehmarnskému tunelu v celosvetovom rebríčku „len“ bronzovú priečku. Stane sa tak v roku 2029, 8 rokov po začatí prvých konštrukčných prác, kedy je naplánované ukončenie výstavby a následné uvedenie tunela do prevádzky. Zdroj: Femern A/S – femern.com

Zdroj: nehnutelnosti.sk

Zdroj foto: Femern A/S – femern.com


Fotografia autora článku Róbert Bosák
Fotografia autora článku Róbert Bosák

Róbert Bosák je redaktorom portálu Nehnuteľnosti.sk od roku 2019. V rámci redakčnej činnosti sa špecializuje na svetovú architektúru, udržateľné stavby a nové stavebné projekty z domova a z ČR.

Róbert Bosák je redaktorom portálu Nehnuteľnosti.sk od roku 2019. V rámci redakčnej činnosti sa špecializuje na svetovú architektúru, udržateľné stavby a nové stavebné projekty z domova a z ČR.