Posun v areáli bývalej Bratislavskej cvernovej továrne
Len nedávno sme priblížili pokrok dosiahnutý pri obnove národnej kultúrnej pamiatky, dnes známej ako Pradiareň 1900. Developer, YIT Slovakia, v súčasnosti informoval o pozitívnom posune v jeho ďalšom a zároveň súvisiacom projekte. Polyfunkčný komplex ZWIRN získal územné rozhodnutie pre svoju prvú fázu.
Štvrť ZWIRN; Zdroj: YIT Slovakia
Pripravovaná štvrť pozostáva z troch blokov a bude sa rozkladať v areáli bývalej Bratislavskej cvernovej továrne. Je situovaná v jednej z ťažiskových oblastí hlavného mesta, v miestnej časti Nivy, dnes zaznamenávajúcej masívny prerod. Blok ZWIRN 1, ktorý aktuálne získal vyššie uvedené povolenie sa nachádza na severe dotknutého územia. Koncepčne nadviaže na existujúci bytový dom PARI z dielne rovnakého developera, organizáciou objektov vznikne kompaktná zástavba s dvorom uprostred a definujú sa úseky Košickej a Páričkovej ulice.
Štvrť ZWIRN; Zdroj: YIT Slovakia
Prvá etapa vytvorí jednu z hrán budúceho námestia, v ktorom má ako dominantný prvok určujúci charakter prostredia fungovať práve Pradiareň 1900. Jej konverziou sa ZWIRN stáva sympatickým projektom s hlbším rozmerom. Predstavuje svedectvo o industriálnej minulosti niekdajšieho bratislavského predmestia, pre územie sa tak zabezpečuje cenná kontinuita. Ohľaduplnosť k miestu sa navyše prejavuje v členení a podlažnosti navrhovanej štruktúry, tá reflektuje výškové pomery a uličnú sieť v susednej rezidenčnej zástavbe.
Štvrť ZWIRN; Zdroj: YIT Slovakia
ZWIRN 1 (konanie s názvom „Polyfunkčný objekt BCT 1 – Bytové domy“) dosiahne maximálne 8 podlaží. Ponúkne 268 bytových jednotiek a podzemnú garáž s kapacitou 482 parkovacích miest. Vzhľadom na charakter oblasti sa parter prirodzene vyčlení pre občiansku vybavenosť. Platnosť vydaného územného rozhodnutia bola Okresným úradom Bratislava, spolu s 1. etapou bytových domov, potvrdená tiež pre výstavbu podzemných garáží a spomínaného námestia (formálny názov “Námestie a podzemné garáže pre Pradiareň BCT”).
Štvrť ZWIRN; Zdroj: YIT Slovakia
V prípade komunikácie Košická bola plánovaná zmena režimu, zahŕňala vybudovanie 4-prúdovej komunikácie namiesto súčasnej 2-prúdovej. Developer však zohľadnil pripomienky občanov z okolia a dospel k riešeniu, ktoré umožňuje ponechať pôvodné 2 jazdné pruhy. Tento návrh bol oficiálne potvrdený Magistrátom hlavného mesta SR Bratislavy formou úpravy záväzného stanoviska. Dokument “BCT, úprava priľahlých komunikácií” sa týka aj organizácie dopravy na Svätoplukovej a Páričkovej ulici.
Riešenie s dvomi jazdnými pruhmi vedie k zachovaniu väčšej plochy pokrytej vegetáciou, pričom v stredovom zelenom páse zostane priestor pre potenciálnu trasu električky. Zrealizovaná má byť aj nová cyklotrasa na úrovni chodníka.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ:
Stará športová hala Trnave už nevyhovuje, čo ponúkne tá nová?
Bývanie v Nitre I. - značka - pri rieke
8 bytových domov - 8 umeleckých diel, na sídlisko sa vracia umenie
Zdroj: Novostavby.sk