Prvý slovenský mrakodrap má základy
Za úspechom projektu Eurovea stojí určite viacero činiteľov, jedným z najvýraznejších je však bezpochyby lokalita. Podobne ako v iných mestách na svete aj tu funguje príťažlivosť vodného elementu, vďaka kontaktu s Dunajom sa rýchlo stal obľúbeným cieľom obyvateľov i návštevníkov Bratislavy. Developer JTRE chce na tento úspešný koncept nadviazať.
EUROVEA CITY; Zdroj: JTRE
Základy nového mrakodrapu
V okolí sa v súčasnosti pracuje na budovaní novej štvrte EUROVEA CITY. Jej súčasťou bude okrem rozšírenia existujúceho nákupného centra prvý slovenský mrakodrap EUROVEA TOWER, ktorý v druhej polovici septembra zaznamenal dôležitý míľnik. Prebehlo trojdňové nepretržité betónovanie základovej dosky s hrúbkou do 3 metrov.
Základy - výstavba; Zdroj: JTRE
Základy - výstavba; Zdroj: JTRE
Do celého procesu boli zapojené 3 betonárky, pre istotu boli v pohotovosti dve záložné. Betón do stavebnej jamy pumpovali 3 mobilné pumpy, pričom v technických prestávkach ich dopĺňala jedna „záskoková”, pre prípad potreby bola prichystaná 1 ďalšia. Na stavenisko bolo privezených 7 050 m³ betónu, autá s domiešavačmi sa otočili viac ako 630-krát. Celková hmotnosť oceľovej výstuže dosiahla 1 880 ton, najhrubšie prúty s dĺžkou 12 metrov a priemerom 4 centimetre vážili po 120 kilogramov. Počas jednej smeny sa na betonáži podieľalo 40 pracovníkov.
Základy - výstavba; Zdroj: JTRE
Základy - výstavba; Zdroj: JTRE
Ako uviedol Ľuboš Kaštan, projektový manažér JTRE: „Pred samotnou realizáciou najhrubšej základovej dosky pod bytovým domom, aká sa kedy na Slovensku vystužovala a betónovala, bolo potrebné vykonať veľa krokov. Okrem toho, že základy prvého slovenského mrakodrapu navrhovali najlepší odborníci na statiku, nezávisle sme preverovali správnosť riešenia druhým statikom, ktorý robil audit návrhu a kontroloval správnosť navrhovaného riešenia. Aby sme overili vlastnosti zemín z geologického prieskumu, urobili sme skúšky pilót, ktoré nám ukázali reálnu nosnosť podložia a tým potvrdili správnosť návrhu. Po mesiaci prác na viazaní výstuže v tejto doske pristupujeme k samotnej betonáži.“
Zhotovitelia hrubej stavby – základových dosiek a železobetónových nosných konštrukcií sú stavebné spoločnosti VHS-PS, s.r.o. a združenie EUROVEA 2 pozostávajúce z vedúceho člena, spoločnosti STRABAG Pozemné a inžinierske staviteľstvo s.r.o. a spoločnosti SYTIQ a.s.
Základy - výstavba; Zdroj: JTRE
Základy - výstavba; Zdroj: JTRE
Pri výstavbe má pomáhať 14 žeriavov, prvý, takmer 91 metrov vysoký, určený pre realizáciu nákupného centra pribudol v máji. K zaujímavostiam patrí tiež žeriav, ktorý bude najvyšší na Slovensku a porastie priebežne s mrakodrapom.
Bývanie pri Dunaji zaujalo
EUROVEA CITY sa postupne formuje na ploche medzi Dunajom a ulicou Landererova. Aktuálne prebiehajúci projekt EUROVEA 2 zahŕňa časti „Rozšírenie nákupného centra”, dva rezidenčné objekty „EUROVEA TOWER” a „EUROVEA RIVERSIDE”, ďalej „Pribinova X” „Pribinova Y”, „Podzemné garáže”, „Predĺženie dunajskej promenády”„Mestský bulvár Pribinova” a „Prepojenie promenády s autobusovou zastávkou na Moste Apollo”, v oblasti prezývanej “downtown” tak vzniká komplexne riešená zóna s ambíciou vytvoriť pre ľudí ďalšie atraktívne priestory.
EUROVEA CITY; Zdroj: JTRE
EUROVEA CITY a Mrakodrap EUROVEA TOWER; Zdroj: JTRE
EUROVEA CITY; Zdroj: JTRE
Bývanie pri rieke pritiahlo pozornosť mnohých klientov, vypredaných je viac ako 70 % z 485 rezidencií. K hlavným lákadlám môžeme určite zaradiť pokračovanie populárnej dunajskej promenády. V podobe aj nového nábrežného parku zaberie územie s výmerou 25 000 m², v rámci neho by mal širšiu verejnosť prilákať „aktivity park” rozdelený podľa vekových kategórií na tri časti.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ:
V návrhu kampusu pre ESET sa architekti postavia aj k výzvam, ktoré priniesla pandémia
Rezidenčný projekt v „Malom Rime" prepojí dve časti mesta
Zdroj: Novostavby.sk, JTRE